سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوره های جامع ورود به بازارکار

نظر

طراحی وب 

حالا که با مفهوم برنامه نویسی وب آشنا شده اید وقت آن است که به طراحی وب بپردازیم؛ طراحی وب در اصل همان چیزی است که شما الان با آن مواجه اید و آن را در صفحه مانیتور خود ملاحظه می‌فرمایید.

 

طراحی سایت به معنای طراحی و ساخت یک وبسایت یا بهینه سازی طراحی یک سایت قدیمی در بستر وب می‌باشد.

 

تمام المان ها، عناصر بصری و … که در سایت های مختلف مشاهده می‌کنید حاصل تلاش و طراحی یک طراح وب می‌باشد.
برای طراحی وب از زبان های سمت کاربر(client) که با آن آشنا شده اید استفاده می شود. در اصل طراح سایت با تسلط به این زبان ها، داشتن یک ویرایشگر کد و همچنین مرورگر اینترنتی؛ می‌تواند ایده خود را به راحتی اجرا نماید.
طراح وب از آنجایی که با کاربر به صورت مستقیم در تماس است باید همواره از متدها و ترندهای روز طراحی آگاهی داشته باشد و به اصول اساسی تجربه و رابط کاربری مسلط باشد و بتواند آن ها را به درستی در طراحی خود به کار بگیرد.

 

 

تفاوت طراح و برنامه نویس سایت 

اغلب افراد متاسفانه درک درستی از تفاوت مفاهیم طراحی سایت و برنامه نویسی سایت ندارند و این موضوع متاسفانه در بین کارفرماها نیز بارها دیده شده است.
مهم ترین تفاوت بین طراح و توسعه دهنده وب این است که طراح سایت معمولا به بحث زیبایی شناسی، بهبود رابط و تجربه کاربری و … پرداخته و باید شخصیتی خلاق تر و هنرمند تر داشته باشد و نسبت به ترندها و آخرین اخبار حوزه فعالبت خود آگاهی داشته باشد.

از طرفی یک برنامه نویس یا توسعه دهنده وب مسئول بخش دیگر سایت می‌باشد که از دید کاربر نیز پنهان است. در اصل برای یک برنامه نویس سایت کوتاه بودن کد و اجرای بی نقص آن در جهت پاسخ سریع به کاربر اهمیت بسیار زیادی دارد. توسعه دهنده و برنامه نویسان سایت بیشتر از خلاقیت، نیازمند دید تحلیلی بالایی می‌باشند.

آموزش طراحی و برنامه نویسی سایت

 

برای آموزش طراحی و برنامه نویسی سایت از کجا شروع کنم؟

برای شروع آموزش طراحی و برنامه نویسی سایت منابع بسیار زیادی در سطح وب وجود دارد و جدا از آن، شما همچنین می‌توانید از کلاس های آموزشی که بسیاری از موسسات به صورت حضوری و آنلاین استفاده کنید.
اما این دوره های آموزشی اغلب سه ایراد اساسی دارند:

  • آموزش ها بدون پیش نیاز نیست.
  • آموزش ها به صورت پروژه محور و عملی اجرا نمی شود.
  • برخی آموزشگاه ها و موسسات قیمت های بسیار بالایی را برای دوره های خود در نظر گرفته اند.