سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوره های جامع ورود به بازارکار

نظر

1. در یادگیری جاوا اسکریپت کجا هستید؟ 

آیا شما در JavaScript کاملاً مبتدی هستید؟ آیا فقط نحوه کپی-چسباندن کد را می‌دانید؟ یا آیا راحت هستید که از ابتدا همه‌ی اجزای JavaScript را خودتان بنویسید؟ جایی که هستید تعیین می‌کند که چه “سطح” مطالبی را می‌خواهید یاد بگیرید. اگر چیز خیلی ساده‌ای یاد بگیرید، حوصله‌تان سر می‌رود و اگر چیز خیلی پیشرفته‌ای یاد بگیرید، غرق درگیری خواهید شد. اما فقط دانستن جایی که هستید کافی نیست. شما نقشه‌ای برای یادگیری ندارید، به همین دلیل است که در مرحله‌‌ی اول گیر کرده‌اید.

 

2. می‌خواهید به کجا برسید؟

مردم به دلایل مختلف JavaScript را یاد می‌گیرند. آیا می‌خواهید وب سایت خود را تعاملی‌تر کنید؟ اگر قصدتان این است، آنچه باید یاد بگیرید کاملاً متفاوت از شخص دیگری است که سعی در برنامه‌نویسی یک برنامه وب دارد. شما باید بتوانید در انتهای مسیر یادگیری JavaScript چیزی عینی را تجسم کنید. این می‌تواند چیزی ساده باشد (مانند کلیک کردن روی یک دکمه و اجرای یک انیمیشن خاص) تا یک برنامه‌ی پیچیده (مانند ساخت یک برنامه چت). شما نمی توانید از یک هدف انتزاعی مانند “یادگیری در حد استخدام” استفاده کنید. اگر از آن به عنوان هدف استفاده کنید، گم خواهید شد زیرا همه به طور متفاوتی استخدام می‌کنند. با استفاده از هدفی که شخص دیگری تعیین کرده است، خود را خراب نکنید. بعلاوه، اگر می‌خواهید استخدام شوید، می‌توانید با مهارت‌های کمتری از آنچه تصور می‌کنید به استخدام در بیایید.

 

هنگامی که هدف نهایی خود را دانستید، می‌توانید برگردید و مواردی را که احتمالاً برای رسیدن به آنجا باید یاد بگیرید فهرست کنید. این لیست نقشه یادگیری شماست. با استفاده از این نقشه، هر بار یک مورد را بررسی کنید، تا زمانی که آنچه را که قصد ساخت آن را دارید به اتمام برسانید. سپس، مراحل را تکرار کرده و چیز جدیدی یاد بگیرید.

 

3. کوتاهترین مسیر بین این دو نقطه چیست؟

نقشه یادگیری که ایجاد کرده‌اید از مسیرهای پیچ در پیچ تشکیل شده است. نمی‌دانید چه مسیرهای پیچ در پیچ ایجاد کرده‌اید. بدتر از آن، شما نمی‌دانید که آیا مسیر مستقیم دیگری وجود دارد که شما را سریع‌تر به آنچه می‌خواهید برساند ولی از چشم شما پنهان مانده باشد؟

این انتظار می‌رود وقتی شما درحال ترسیم نقشه برای یک مکان ناشناخته هستید، مسیرهای مستقیم را نشناسید و مسیر پر پیچ و خمی را انتخاب کنید. اینجاست که یک مربی می‌تواند وارد شود و کمک کند. مربی مسیری را که می‌خواهید طی کنید طی کرده است. اگر مربی دارید با آن‌ها مشورت کنید. از آن‌ها بپرسید چگونه می‌توانید به مکانی که می‌خواهید برسید. اگر فاقد مربی هستید هم مشکلی نیست. بعضی اوقات، برای یادگیری فقط باید در آن مسیر پر پیچ و خم قرار بگیرید.

 

ادامه یک نقشه راه کلی را معرفی و بررسی می‌کنیم. برای JavaScript ، این مستقیم ترین مسیری است که می‌شناسم. برای راهنمایی می توانید از این مورد استفاده کنی